Mgr. Jana Marková M.S., R-DMT

Psychoterapeutka

REZERVACE

Terapeutku Janu si můžete rezervovat na emailové adrese jmarkova@solithera.cz. Emailová rezervace je zároveň přesměrovaná i na naší emailovou adresu.

VZDĚLÁNÍ
  • Pratt Institute, New York, USA, Master of Science v oboru Tanečně-pohybová terapie (2019-2021)
  • Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3, Paris, Francie, Magistr v oboru Audiovizuálních studií (2013-2015), specializace na vizuální antropologii
  • Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, Praha, Česká republika, Bakalářské studium v oboru Filmová věda (2009-2013)

 

O MNĚ

Jmenuji se Jana Marková a jsem psychoterapeutka specializující se především na děti předškolního a mladšího školního věku. Vzdělání jsem získala na Pratt Institute v New Yorku, kde jsem také sbírala pracovní zkušenosti jako terapeut pro děti s traumatem, rodiny v náročných životních situacích, či děti v náhradní rodinné péči.

Jsem řádná členka České asociace pro psychoterapii (ČAP), tanečně pohybová terapeutka registrovaná Americkou Asociací taneční terapie (ADTA) a Českou asociací tanečně pohybové terapie Tanter.
Ve své práci se zaměřuji na somatické a pohybové techniky, terapeutickou hru a symboliku (hojně využívám např. metodu Sandplay). Základním stavebním kamenem terapie je pro mě pevně vybudovaný terapeutický vztah, založený na důvěře a pocitu bezpečí.
Během terapie se vždy řídím heslem „meet the clients where they are at“, což mě vede k nedirektivnímu přístupu a flexibilnímu využití metod. Klient má tedy možnost spontánně se vyjádřit a sdílet tak vlastní emoční, tělesný a myšlenkový prožitek. Témata, která se během procesu objeví, pak reflektuji (verbálně i neverbálně) a pomáhám organizovat, pojmenovávat a rozvíjet.
Pracuji v souladu s etickým kodexem ČAP  a pod pravidelnou supervizí doktorky Christiny DevereauxPhD, LPC, LMHC, LCAT, BC-DMT, NCC, dle stanov Americké asociace tanečně pohybové terapie ADTA.
ABSOLVOVANÉ KURZY
  • Certificate in Therapeutic Play Skills (duben – červen 2024) – výcvik ve facilitaci terapeutické hry, Children´s Therapy Centre, Irsko
  • Sandplay – základní kurz pro práci s terapeutickým pískovištěm, Mgr. Alžběta Michalčíková, Brno, ČR, 2024
  • Důvěra ve změnu II: Aspekty práce s vývojovým traumatem v dětství a dospělosti, Český institut biosyntézy, Prague, ČR, 2023
  • Tanečně-pohybová terapie pro děti a jejich rodiny (srpen 2023), Moving Self Institute – seminář  s Dr. Suzi Tortora BC-DMT, C.M.A., LCAT, LMHC.
  • Rekvalifikační kurz Pracovník v sociálních službách (duben – červenec 2023), Pražská vysoká škola psychosociálních studií.
  • Základy vedení rozhovoru s dítětem, Velký Vůz Sever (květen 2023)
  • Child-Parent Psychotherapy (duben 2022 – leden 2023) – Psychoterapeutický výcvik zaměřený na rodičovské a dětské trauma. Nedirektivní forma terapie v tandemu rodič-dítě.
  • Circle of Security – Parenting™ (COSP™) (Duben 2022) – Výcvik poradce pro rodičovské skupiny, zaměřený na attachment theory. Certifikovaný facilitátor.
  • Dance Movement Therapy Alternate Route training, Harkness Center/92Y, New York, NY (2016-2019) – Využití Tanečně-pohybové terapie v dětské populaciVyužití Tanečně-pohybové terapie v psychiatriiProcesy a dynamika skupiny.
  • Taneční pohybové terapie a poruchy příjmu potravy, Praha, ČR, 25.6.2016 – seminář se Susan Kleinman, MA, BC-DMT, NCC, CEDS.

 

Pracovní zkušenosti
  • FYZIO Aktiv, Praha, ČR (2023 – ), dětský psychoterapeut – Práce s dětskými klienty se znevýhodněním, v náročné životní situaci a traumaty. Individuální i skupinové aktivity, konzultace s rodiči.
  • Zahrada Jiřího Trnky, Praha (2023 – ), tanečně-pohybový terapeut – Vedení skupinových tanečně-pohybových terapií pro děti s kombinovaným postižením.
  • University Settlement Society of New York, New York, USA (2022), dětský psychoterapeut a školní poradce (Mental Health Clinician) – Práce s dětskými klienty, 2-6 let ze sociálně slabších rodin. Individuální terapie hrou a pohybová terapie, zaměřena primárně na dětské klienty s traumatem. Konzultace, školení a workshopy pro rodiče, koordinace péče, dokumentace. Vedení kreativně-pohybových aktivit pro třídy.
  • OHEL – Children´s Home and Family Services, New York, USA (2022), dětský psychoterapeut (Community Psychiatric Supports and Treatment Provider) – Kreativní a tanečně-pohybová terpie pro dětskou populaci v náhradní rodinné péči. Práce s traumatem.
  • Power of We! , New York, NY (2019-2022), tanečně-pohybový terapeut – Skupinové taneční a pohybové aktivity pro děti 4-12 let. Zaměřeno na inkluzivitu.
  • SammyJDance, New York, USA (2021), taneční lektor a asistent – Taneční program zaměřený na podporu psychomotorického vývoje dítěte. Asistent učitele a instruktor skupinových lekcí.
  • Joan Fenichel Therapeutic Nursery, New York, USA (2021), odborná stáž – práce v terapeuticky zaměřené školce pro děti s Poruchou autistického spektra, poruchami vývoje, ADHD a traumaty. Skupinová taneční a kreativní terapie – online a in-person. Dokumentace a klinické meetingy.
  • Menorah Center for Rehabilitation and Nursing Care, New York, USA (2019-2020), Odborná stáž – Taneční a pohybová terapie pro seniory. Terapeutické skupiny a individuální terapie.
  • Gigi’s Playhouse, New York, USA (2019), Dobrovolník – Organizace zaměřená na děti s Downovým syndromem. Podpora vedoucí programu, výpomoc při kreativních a pohybových aktivitách.
  • Jedličkův ústav a školy, Praha, ČR, Březen – Duben 2019, Taneční instruktor – Tanečně-terapeutické a Pilates lekce pro adolescenty a mladé dospělé s dětskou mozkovou obrnou.